Nieuwste boek ds. C. Harinck: Wie is Jezus Christus?

Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Nieuwste boek ds. C. Harinck: Wie is Jezus Christus?

Bericht door BJD »

jvdg schreef:Heb vandaag het boek opgehaald.
Alvast doorgebladerd.
Ziet er goed uit.
Ik had iets heel anders verwacht.
Maar het lijkt me dat het méér is dan ik dacht.

De prijs voor 240 blz. is, denk ik, écht niet te hoog.
't zou mijn posting geweest kunnen zijn... :huhu vanavond maar eens aan beginnen...
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17368
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Nieuwste boek ds. C. Harinck: Wie is Jezus Christus?

Bericht door huisman »

jvdg schreef:Heb vandaag het boek opgehaald.
Alvast doorgebladerd.
Ziet er goed uit.
Ik had iets heel anders verwacht.
Maar het lijkt me dat het méér is dan ik dacht.

De prijs voor 240 blz. is, denk ik, écht niet te hoog.
Ben er in bezig ...dit is nu echt stichtelijke lectuur. (Zal denk ik weinig tot geen topicstof opleveren)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Nieuwste boek ds. C. Harinck: Wie is Jezus Christus?

Bericht door jvdg »

huisman schreef:
jvdg schreef:Heb vandaag het boek opgehaald.
Alvast doorgebladerd.
Ziet er goed uit.
Ik had iets heel anders verwacht.
Maar het lijkt me dat het méér is dan ik dacht.

De prijs voor 240 blz. is, denk ik, écht niet te hoog.
Ben er in bezig ...dit is nu echt stichtelijke lectuur. (Zal denk ik weinig tot geen topicstof opleveren)
Als het goed is, is jouw conclusie juist.
Maar ik verzeker je dat postings hierover discussiestof te over geven.
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Nieuwste boek ds. C. Harinck: Wie is Jezus Christus?

Bericht door Wilhelm »

Ander schreef:
Mister schreef: Verder lees ik graag boeken van bijvoorbeeld Ds. C. Harinck
Zijn laatste pennenvrucht wordt buitengewoon positief gerecenseerd in de SB van vandaag.
Hier de recensie uit de Saambinder :


“Wie is Jezus Christus?”; door ds. C. Harinck;
uitg. Den Hertog, Houten; 240 blz.; prijs € 20,50.

Er is vandaag veel verwarring rond Gods heilsopenbaring in Christus en rond de persoon van de Heere Jezus. Zij die veel in contact staan met andersdenkenden zullen dat wel ervaren, Op het algemene terrein van de theologie worden vele vragen aan de orde gesteld. Studenten die zich wat breder oriënteren, weten ervan. En bijvoorbeeld ook degenen die aan evangelisatiewerk mee doen, kunnen er mee te maken krijgen.
Ds. C. Harinck heeft een boek geschreven onder de titel “Wie bent U? een bijbels antwoord op de vraag: Wie is Jezus Christus?” In dit boek zet onze broeder zeer schriftgetrouw uiteen Wie Jezus Christus is. Hij weerlegt op grond van de Schrift- gegevens in heldere overwegingen allerlei afwijkende en ondergravende opvattingen. Opvattingen van ouder datum die soms vandaag toch weer springlevend blijken te zijn. En vooral ook hedendaagse meningen komen aan de orde.
Broeder Harinck geeft de afwijkende mening weer en komt vervolgens vooral met de heldere Schriftuurlijk gedachten naar voren. Zo wordt geschreven over de verzoening door voldoening, over het verstaan van de Bergrede, over de wonderen als werkelijkheden en als tekenen, over het God-zijn van Jezus, over de bijbelse betekenis van het Koninkrijk Gods. Ook wordt bijvoorbeeld de aantijging alsof de Heere Jezus een relatie met Maria Magdalene gehad zou hebben, krachtig weerlegd.
Ds. Harinck laat vooral de Schriftgegevens spreken en gaat ook te rade bij gezaghebbende bronnen uit de tijd dat de Heere Jezus als mens op aarde wandelde en uit de eerste eeuwen daarna. De lijn van het boek is die van de chronologie. Nadat in de eerste hoofdstukken over de historiciteit is geschreven, wordt vervolgens de gang gevolgd van Zijn geboorte tot de wederkomst. In het laatste hoofdstuk wordt de vraag aan het hart van de lezer gelegd: “Hoe denkt u over Jezus Christus?”
De auteur heeft een boek geschreven in overeenstemming met de titel. Het was niet zijn opzet bijvoorbeeld vanuit de belijdenisgeschriften te argumenteren, maar het antwoord op de bedoelde wezenlijke vraag wordt vanuit de eerste bron, de Bijbel gegeven. Dit helder geschreven boek leest gemakkelijk. Graag aanbevolen.

Krimpen aan den IJssel, ds. P Mulder
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Nieuwste boek ds. C. Harinck: Wie is Jezus Christus?

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik zal hem ooit ook wel eens lezen... als ik die honderd andere boeken die op het lijstje sta, gelezen hebt.
Ik wacht nog even af en dan ga ik op MP kijken.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
learsi
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:27

Re: Nieuwste boek ds. C. Harinck: Wie is Jezus Christus?

Bericht door learsi »

memento schreef:
vogeltje schreef:Ik vind het jammer dat dit boek zo duur is. Heeft het een harde kaft ofzo?
EUR 20,50 (bij den Hertog). Toch niet heel bijzonder duur?
Zijn voorlaatste boek kocht ik bij den Hertog voor ik meen 9 euro. Gewoon ff wachten en hopen dat..... Kun je er later toch nog wat over zeggen.
Plaats reactie