Lijsttrekkersdebat

Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Lijsttrekkersdebat

Bericht door Gijs83 »

Luther schreef:
Ander schreef:toch ben ik blij dat de CDA weer iets stijgt in de peilingen en de PvdA zakt: CDA 26, VVD 37, PvdA 30, PVV 18.
Al mag Rutte wel premier worden, 't is een goeie tweede.
Dit vind ik wel schokkend. We hebben nu een christelijke, gelovige premier. En het is jou om het even of de liberaal Rutte premier wordt?
Rutte schijnt wel iets met het christelijk geloof te hebben.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Lijsttrekkersdebat

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Gijs83 schreef:
Luther schreef:
Ander schreef:toch ben ik blij dat de CDA weer iets stijgt in de peilingen en de PvdA zakt: CDA 26, VVD 37, PvdA 30, PVV 18.
Al mag Rutte wel premier worden, 't is een goeie tweede.
Dit vind ik wel schokkend. We hebben nu een christelijke, gelovige premier. En het is jou om het even of de liberaal Rutte premier wordt?
Rutte schijnt wel iets met het christelijk geloof te hebben.
Volgens internet is hij lid van de PKN.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Lijsttrekkersdebat

Bericht door Gijs83 »

http://www.tctubantia.nl/regio/6734957/ ... thaven.ece

Hier iets over mevr.Verdonk. Ze nogal trots op haar zelf en klinkt nog optimistisch. Opvallend item dat ze zegt dat CDA nog sterk in verkiezingstijd is. Balkenende mag dan niet zo sterk in de debatten zijn, maar hij heeft wel een sterke achterban. Ouderen die al hun leven CDA hebben gestemd, zijn zo snel te vermurwen, zelfs niet door mevr.Verdonk.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Lijsttrekkersdebat

Bericht door Joannah »

Luther schreef:
Ander schreef:toch ben ik blij dat de CDA weer iets stijgt in de peilingen en de PvdA zakt: CDA 26, VVD 37, PvdA 30, PVV 18.
Al mag Rutte wel premier worden, 't is een goeie tweede.
Dit vind ik wel schokkend. We hebben nu een christelijke, gelovige premier. En het is jou om het even of de liberaal Rutte premier wordt?
Nederland is (terecht) JPB-moe.We hebben echt iemand met meer daadkracht nodig.
de zg, normen en waarden , het bitter wat zoet zou worden, NIETS is er van terecht gekomen.Een nationale NEE stem die verhandeld wordt tegen een generaal pardon, en daardoor een ja tegen de EU Grondwet wordt, nu onder de naam Lissabon.
DAnkzij Lissabon is de EU nu een politieke eenheid, waar we niet uit kunnen.
Zo'n griekse crisis is daardoor ook ons probleem, en het begin van alle ellende die nog volgt, zal zich nog openbaren, .
Gesneuvelde jongens in een oorlog die we nooit kunnen of zullen winnen, en koran's van ons belastinggeld naar de legerleiding van Afghanistan.
Rutte zou zeker het overdenken waard zijn.We hebben een frisse wind nodig. En aangezien politiek altijd vuil spel zal blijven, is christelijke politiek nauwelijks mogelijk.
Maar goed, ik stem niet, dus maak je maar niet te druk om mijn mening :-)
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Lijsttrekkersdebat

Bericht door -DIA- »

Joannah schreef:
Luther schreef:
Ander schreef:toch ben ik blij dat de CDA weer iets stijgt in de peilingen en de PvdA zakt: CDA 26, VVD 37, PvdA 30, PVV 18.
Al mag Rutte wel premier worden, 't is een goeie tweede.
Dit vind ik wel schokkend. We hebben nu een christelijke, gelovige premier. En het is jou om het even of de liberaal Rutte premier wordt?
Nederland is (terecht) JPB-moe.We hebben echt iemand met meer daadkracht nodig.
de zg, normen en waarden , het bitter wat zoet zou worden, NIETS is er van terecht gekomen.Een nationale NEE stem die verhandeld wordt tegen een generaal pardon, en daardoor een ja tegen de EU Grondwet wordt, nu onder de naam Lissabon.
DAnkzij Lissabon is de EU nu een politieke eenheid, waar we niet uit kunnen.
Zo'n griekse crisis is daardoor ook ons probleem, en het begin van alle ellende die nog volgt, zal zich nog openbaren, .
Gesneuvelde jongens in een oorlog die we nooit kunnen of zullen winnen, en koran's van ons belastinggeld naar de legerleiding van Afghanistan.
Rutte zou zeker het overdenken waard zijn.We hebben een frisse wind nodig. En aangezien politiek altijd vuil spel zal blijven, is christelijke politiek nauwelijks mogelijk.
Maar goed, ik stem niet, dus maak je maar niet te druk om mijn mening :-)

Laat om te beginnen de heer Rutte zelf éérst eens Psalm 1 overdenken, herdenken en bepeinzen...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Lijsttrekkersdebat

Bericht door Tiberius »

Auto schreef:
Wilhelm schreef:
memento schreef:Ik vond het eigenlijk maar een slap debat. Rouvoet was in t begin nogal aggresief, en Balkenende reageerde daar nogal op. Verder bracht vd Staai het aloude SGP standpunt, heel netjes enzo, maar op een paar grapjes tussendoor was het niet echt nieuw (opzich een goed ding), dus ook niet echt heel boeiend.

Balkenende viel me erg tegen. Waar Rouvoet nog uitgesproken christelijk is, blijft Balkenende een beetje vaak steken in politiek correcte bewoordingen die weinig echt christelijk waren (denk aan definitie van gezin bv).

Juist, en ook die vaagheid bij JPB als het gaat over zondagsrust bv. Daarom blijf ik me afvragen of het CDA nogwel met recht een christelijke partij te noemen is.
En kijk eens wat Frits Wester twittert:
Dat CDA volgens JPB heeft gevraagd debat niet op zondag te doen is onzin. We hebben ze zelfs gevraagd of ze er probleem mee hadden. Niet dus
Zie in aanvulling hierop het volgende artikel in het ND:
-------------------------
Balkenende wilde wel/niet op zondag in debat

DEN HAAG - Premier Balkenende zegt ervan te balen dat hij uitgerekend op pinksterzondag bij RTL4 in debat moest.

Het venijn zat 'm in de staart. Tijdens de laatste minuten van het Christelijk Lijsttrekkersdebat, dat dinsdagavond in De Flint in Amersfoort werd georganiseerd door het Nederlands Dagblad, wilde een twitteraar weten hoe Jan Peter Balkenende omgaat met de zondagsrust.

Daartoe verder uitgedaagd door SGP-leider Kees van der Staaij, sprak de CDA-voorman zich kritisch uit over het tijdstip van het RTL-premiersdebat, afgelopen zondagavond. ,,Ik moet zeggen dat ik ook zelf zeer gemengde gevoelens had over het debat, juist ook op deze zondag'', zei Balkenende, doelend op het feit dat het Pinksteren was. ,,Ik heb zelfs gevraagd aan RTL of het niet naar een andere dag kon. Ik ben 's morgens in mijn eigen kerk geweest en... dit had niet moeten gebeuren.''

Geen optie
Niet komen opdagen, was echter geen optie, gaf Balkenende toe. ,,Weet u wat dan wordt gezegd? 'Hij loopt weg'. En ik wil wel graag dat het CDA de grootste wordt.''

Enkele minuten na zijn uitspraak twitterde RTL-journalist Frits Wester dat het ,,onzin'' is dat Balkenende zou hebben gevraagd het debat niet op zondag te houden. ,,We hebben ze zelfs gevraagd of ze er probleem mee hadden. Niet dus.''

Heeft Balkenende dan ,,gejokt'', vroeg SGP-voorlichter Menno de Bruyne zich direct al af. ,,Da's niet zo fraai.''

Pinksterzondag
Woensdag erkende Frits Wester telefonisch dat RTL zelf ook heeft geworsteld met het tijdstip van Pinksterzondag. ,,Maar we konden geen andere goede datum vinden. Geen van de deelnemende partijen had er een probleem mee, ook het CDA niet. Ik heb het nog nagevraagd aan mijn collega's, en niemand heeft een bezwaar gehoord.''

Sowieso begrijpt Wester Balkenende's uitspraak niet. ,,Hij zit 's zondags ook bij Buitenhof. Dat begint om twaalf uur, nou dat valt echt niet te combineren met de kerkgang.''

Geen ruimte
Een woordvoerder van Balkenende zei woensdag dat het CDA wel degelijk al in een vroeg stadium aan RTL heeft gevraagd of het debat niet op een andere dag kon, niet zozeer vanwege de zondag - Balkenende doet immers ook mee aan andere radio- en tv-programma's op zondag - maar wel omdat het juist Pinksterzondag was. ,,We merkten direct al dat daar geen ruimte voor was, omdat RTL per se het eerste tv-debat wilde organiseren'' aldus de woordvoerder. ,,Toen duidelijk was dat er geen rek in de datum zat, hebben we onze afweging gemaakt, en uiteindelijk besloten toch mee te doen.''

bron: www.nd.nl
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Lijsttrekkersdebat

Bericht door Gijs83 »

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... ieuwsbrief
http://www.elsevier.nl/web/Lifestyle/So ... ieuwsbrief

Rutte dus weer op 1, Halsema op 2 en Roemer op 3. Zou dat ook helpen in de peilingen? Nu D66 een breekpunt heeft moeten we dan gaan denken aan een links kabinet?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Lijsttrekkersdebat

Bericht door refo »

Ik heb het gisteravond tijdens het heen en weer rijden bij een verhuizing deels gevolgd.
Ze waren allemaal wel goed op dreef. Juist door het gehanteerde format kwam iedereen wel goed uit de verf.
Ik zou niet weten wat Rutte nou zoveel beter deed dan de anderen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Lijsttrekkersdebat

Bericht door elbert »

refo schreef:Ik zou niet weten wat Rutte nou zoveel beter deed dan de anderen.
Ik denk dat kiezers de VVD associeren met bezuinigen en dat ze dat gezien het tekort op de begroting nodig vinden. Daar hoeft Rutte verder niets aan te doen, behalve ervoor zorgen dat hij geen uitglijders in de debatten maakt.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Lijsttrekkersdebat

Bericht door Gijs83 »

Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Lijsttrekkersdebat

Bericht door Marnix »

Ja, mooie soap is dat. Rutte is ook niet zo eerlijk als het lijkt... Goed dat dat eens boven tafel komt... en opmerkelijk dat hij zo geprikkeld reageert, maar dan wel in een andere uitzending :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Lijsttrekkersdebat

Bericht door Zita »

het wordt ook allemaal heerlijk opgeblazen. Balkenende zegt (dwaze opmerking, trouwens) dat een presentatrice lief kijkt, als hij geen zin heeft om antwoord te geven. Heel Nederland over z'n toeren. Rutte ligt overhoop met een omroep, omdat ze 'op tijd' verschillend interpreteren. Ernstige consequenties voor zijn voorsprong.
:bobo
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Lijsttrekkersdebat

Bericht door ChristenConservatief »

Zita schreef:het wordt ook allemaal heerlijk opgeblazen. Balkenende zegt (dwaze opmerking, trouwens) dat een presentatrice lief kijkt, als hij geen zin heeft om antwoord te geven. Heel Nederland over z'n toeren. Rutte ligt overhoop met een omroep, omdat ze 'op tijd' verschillend interpreteren. Ernstige consequenties voor zijn voorsprong.
:bobo
Tja, als je het circus in Den Haag op een normale dag ziet, is het al een populistische bende. In verkiezingstijd zijn dit soort dingen te verwachten. De enige partij die als een rots in de branding van kiezersbedrog en populisme staat, is en blijft de SGP! :garde
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Lijsttrekkersdebat

Bericht door Josephus »

Nog een paar leuke quotes:

"Het is eigenlijk niet meer dan een Nationaal Kampioenschap Bekvechten" (Maarten van Rossem in KvdB).

"Het gaat helemaal niet om leiderschap. Het gaat om de olijkste kop. Om de best uitgeschreven oneliners. Boer Koekoek zou in deze tijd met twee vingers in zijn neus premier zijn geworden." (Nico Dijkshoorn op Nu.nl)

:)
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Lijsttrekkersdebat

Bericht door Zita »

ChristenConservatief schreef:
Zita schreef:het wordt ook allemaal heerlijk opgeblazen. Balkenende zegt (dwaze opmerking, trouwens) dat een presentatrice lief kijkt, als hij geen zin heeft om antwoord te geven. Heel Nederland over z'n toeren. Rutte ligt overhoop met een omroep, omdat ze 'op tijd' verschillend interpreteren. Ernstige consequenties voor zijn voorsprong.
:bobo
Tja, als je het circus in Den Haag op een normale dag ziet, is het al een populistische bende. In verkiezingstijd zijn dit soort dingen te verwachten. De enige partij die als een rots in de branding van kiezersbedrog en populisme staat, is en blijft de SGP! :garde
Vind je? Ik word niet vrolijk van foto's van meneer Van der Staaij in Urker kostuum, met vrouw en kindertjes erbij om de verwilderste Urker harten te vermurwen. Da's net zo goed populistisch. Houd het inhoudelijk, alstublieft. En zemel in het SGP-jongerenblaadje niet over het minpunt bij meneer Balkenende dat hij nog niet voor zijn kinderen is gaan zorgen. Hij heeft 1 kind. En zijn zorgzaamheid op dat gebied bepaalt niet zijn kwaliteit als politicus. Want dan mag meneer Van der Staaij ook wel naar huis. En meneer Van der Vlies zou zich moeten schamen.
Plaats reactie