Formatie 2010

Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Formatie 2010

Bericht door Auto »

Solipsis schreef:
Willem schreef:Het aanhouden van haar 2e paspoort van deze ex staatssecretaris geeft mij gerede vermoedens dat het toch iets anders is als ze hier wenst te vertellen.
Want een dubbele nationaliteit staat loyaliteit aan Nederland in de weg?
Ja, als personen voor militaire dienst worden opgeroepen en dan dienst moeten doen in gebieden waar ons land andere gedachten over heeft. Vb Turkse jongens die hun dienstplicht moeten vervullen in de Koerdische gedeelten en met zaken in aanraking komen waar onze Nederlandse regering 200% anders over denkt. En zo zullen er meer voorbeelden te geven zijn.

Nee, als de desbetreffende persoon helemaal los staat van zijn/haar land en door het land geen enkel invloed wordt uitgeoefend op zijn onderdanen in het buitenland.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9232
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Formatie 2010

Bericht door parsifal »

Auto schreef:
Solipsis schreef:
Willem schreef:Het aanhouden van haar 2e paspoort van deze ex staatssecretaris geeft mij gerede vermoedens dat het toch iets anders is als ze hier wenst te vertellen.
Want een dubbele nationaliteit staat loyaliteit aan Nederland in de weg?
Ja, als personen voor militaire dienst worden opgeroepen en dan dienst moeten doen in gebieden waar ons land andere gedachten over heeft. Vb Turkse jongens die hun dienstplicht moeten vervullen in de Koerdische gedeelten en met zaken in aanraking komen waar onze Nederlandse regering 200% anders over denkt. En zo zullen er meer voorbeelden te geven zijn.

Nee, als de desbetreffende persoon helemaal los staat van zijn/haar land en door het land geen enkel invloed wordt uitgeoefend op zijn onderdanen in het buitenland.
Een turkse vrouw heeft geen dienstplicht, wel erfrecht, wat verloren gaat door het afstaan van een paspoort. Turkije mag wel eens aangesproken worden op de aanspraak die ze maakt op de plichten die het stelt voor haar burgers en de rechten die alleen voor Turkse onderdanen gelden, dat neemt niet weg dat ik in een situatie als die van Albayrak ook pas het afstaan van mijn paspoort zou overwegen op het moment dat er door de kamer om gevraagd wordt. En als je loyaliteit in twijfel wordt getrokken dan zou ik het al helemaal vertikken. Ik kan me trouwens zo voorstellen dat een echtgenote uit het buitenland eerder loyaliteitsproblemen oplevert dan zelf een papieren relatie met een land hebben.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Formatie 2010

Bericht door Rijssen »

Solipsis schreef:
memento schreef: Deze opmerking was cynisch bedoeld. Als de Koran/Hadith moslims (a) de mogelijkheid geeft om zich tolerant op te stellen, en (b) daarbij te liegen, is het dan gek om niet al te goedgelovig te zijn.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... euws.dhtml
AMSTERDAM - De PVV heeft een nieuw woord toegevoegd aan het Nederlandse vocabulaire: takiyya. Het zou een islamitische regel zijn die moslims een vrijbrief geeft om te liegen. Aperte onzin, volgens islamkenner Maurits Berger.

Het begon met het onlangs verschenen boek van PVV'er Martin Bosma. 'Takiyya betekent liegen om de islam te versterken', schrijft hij. Het komt erop neer dat moslims zich kunnen voordoen als liberaal en modern, terwijl ze in het geheim werken aan de invoering van de sharia.

Wantrouwen
Van die bewering wilde Halsema (GroenLinks) het fijne weten in het debat over de regeringsverklaring. Ze wierp PVV-leider Wilders voor de voeten dat volgens hem wantrouwen jegens moslims altijd op zijn plaats is. 'Ook jegens geïntegreerde moslims. Die doen immers misschien maar alsof ze geïntegreerd zijn. Daarmee plant u gif in de samenleving.'

Wilders ontkende. 'Wij waarschuwen alleen. Een moslim kan altijd redenen hebben om niet de waarheid te vertellen. Vraagt u aan de eerste de beste islamkenner of arabist wat takiyya is en hij legt het u uit.'

Maurits Berger, hoogleraar Islam in het hedendaagse Westen, reageert verontwaardigd. 'Hoe durft Wilders te strooien met islamitische termen waar hij geen benul van heeft? Takiyya is een begrip uit de Middeleeuwen. Het ergert mij dat zo'n leerstuk van vroeger op de moslims van nu wordt geplakt. Het is alsof je beweert dat christenen denken dat vrouwen die blijven drijven, heksen zijn.'

Koran
Het begrip takiyya staat in de Koran. In de Middeleeuwen legde de sjiitische minderheid het begrip uit als liegen over je geloof als de omstandigheden daartoe dwingen. Berger: 'Maar de moslims in Nederland zijn soennieten. Die hebben het begrip nooit op die manier uitgelegd. Alleen onder extremistische groeperingen doet die geheimhouding nog de ronde. Maar dat is bij andere terreurgroepen niet anders.'

'Wilders leert de Nederlandse moslims zo veel bij, hij is zelf bezig Nederland te islamiseren', zegt PvdA-Kamerlid Albayrak. Ze komt uit een familie uit de soennitische traditie en zegt dat ze nog nooit van takiyya had gehoord.

Maar dat is net het probleem, zegt Berger. 'Wie ontkent dat hij weet wat takiyya is, is toch verdacht. Het is nooit te bewijzen dat je je er niet schuldig aan maakt. Dat maakt het zo'n ernstige beschuldiging.'
De Leidse hoogleraar vindt het een 'totale schande' dat Wilders en Bosma het begrip hebben geïntroduceerd. 'Hoe haalt iemand van een partij, die onderdeel is van de regering het in zijn hoofd om zoiets te zeggen? Dit is apert haatzaaien. Het is zeggen: een groep mensen is potentieel staatsondermijnend en bedreigend.'

Er zit voor moslims niets anders op dan hun schouders op te halen, vindt Albayrak. 'Ik voel me niet aangesproken. Volgens Wilders hebben alle moslims een verborgen agenda en leven ze naar de letter van de Koran. Ik zie een andere werkelijkheid.'

Halsema viel Wilders aan net alsof Wilders Taqiyya (juiste spelling) bedacht heeft, terwijl het geschreven staat in één of ander gedateerd fascistisch boek.

Interessante leerstof over taqiyya http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12362
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Formatie 2010

Bericht door Solipsis »

Rijssen schreef: Halsema viel Wilders aan net alsof Wilders Taqiyya (juiste spelling) bedacht heeft, terwijl het geschreven staat in één of ander gedateerd fascistisch boek.
Daar ging het natuurlijk niet om...

Ze wilde dat Wilders en Bosma duidelijk maakten hoe ze dit bedoelden. Het werd namelijk zo neergezet alsof alle moslims daarom onbetrouwbaar zijn. Enerzijds zegt Wilders namelijk: geïntegreerde moslims hoeven niet te vertrekken, maar anderzijds is het volgens hem niet mogelijk dat moslims integreren, want moslims die ogenschijnlijk geïntegreerd zijn, zouden taqiyya plegen dus...

iet dat Wilders en Bosma 'taqqiya' hebben bedacht, maar dat zij het in politieke zin introduceren om alle moslims als onbetrouwbaar neer te zetten. Ze wilde gewoon duidelijk krijgen hoe Wilders zijn stelling 'geïntegreerde moslims mogen blijven' kon rijmen met de andere PVV-stelling dat het feitelijk niet mogelijk is dat moslims integreren, omdat schijnbaar geïntegreerde moslims in feite niet geïntegreerd zijn maar taqqiya plegen.
Interessante leerstof over taqiyya http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12362
"De moslims in Nederland zijn soennieten. Die hebben het begrip nooit op die manier uitgelegd. Alleen onder extremistische groeperingen doet die geheimhouding nog de ronde. Maar dat is bij andere terreurgroepen niet anders."
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Formatie 2010

Bericht door Rijssen »

Solipsis schreef:
Rijssen schreef: Halsema viel Wilders aan net alsof Wilders Taqiyya (juiste spelling) bedacht heeft, terwijl het geschreven staat in één of ander gedateerd fascistisch boek.
Daar ging het natuurlijk niet om...

Ze wilde dat Wilders en Bosma duidelijk maakten hoe ze dit bedoelden. Het werd namelijk zo neergezet alsof alle moslims daarom onbetrouwbaar zijn. Enerzijds zegt Wilders namelijk: geïntegreerde moslims hoeven niet te vertrekken, maar anderzijds is het volgens hem niet mogelijk dat moslims integreren, want moslims die ogenschijnlijk geïntegreerd zijn, zouden taqiyya plegen dus...

iet dat Wilders en Bosma 'taqqiya' hebben bedacht, maar dat zij het in politieke zin introduceren om alle moslims als onbetrouwbaar neer te zetten. Ze wilde gewoon duidelijk krijgen hoe Wilders zijn stelling 'geïntegreerde moslims mogen blijven' kon rijmen met de andere PVV-stelling dat het feitelijk niet mogelijk is dat moslims integreren, omdat schijnbaar geïntegreerde moslims in feite niet geïntegreerd zijn maar taqqiya plegen.
Interessante leerstof over taqiyya http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12362
"De moslims in Nederland zijn soennieten. Die hebben het begrip nooit op die manier uitgelegd. Alleen onder extremistische groeperingen doet die geheimhouding nog de ronde. Maar dat is bij andere terreurgroepen niet anders."
Heb je toch niet goed geluisterd, gisteren zat Bosma bij P&W (leek wel een kruisverhoor) ging oa. ook over Taqiyya.
http://pauwenwitteman.vara.nl/
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Formatie 2010

Bericht door Solipsis »

Rijssen schreef:Heb je toch niet goed geluisterd, gisteren zat Bosma bij P&W (leek wel een kruisverhoor) ging oa. ook over Taqiyya.
http://pauwenwitteman.vara.nl/
Die heb ik gezien. Daarin stelde Bosma uiteindelijk dat moslims niet meer of minder te vertrouwen zijn dan niet-moslims. Dus de vraag van Halsema waarom ze deze term introduceren lijkt me volkomen terecht.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Formatie 2010

Bericht door Auto »

Solipsis schreef:
Rijssen schreef:Heb je toch niet goed geluisterd, gisteren zat Bosma bij P&W (leek wel een kruisverhoor) ging oa. ook over Taqiyya.
http://pauwenwitteman.vara.nl/
Die heb ik gezien. Daarin stelde Bosma uiteindelijk dat moslims niet meer of minder te vertrouwen zijn dan niet-moslims. Dus de vraag van Halsema waarom ze deze term introduceren lijkt me volkomen terecht.
Ze hebben die term niet geintroduceerd, ze wijzen er op dat dit bestaat dat ogv die reden liegen wordt toegestaan.
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Formatie 2010

Bericht door Solipsis »

Auto schreef:
Solipsis schreef:
Rijssen schreef:Heb je toch niet goed geluisterd, gisteren zat Bosma bij P&W (leek wel een kruisverhoor) ging oa. ook over Taqiyya.
http://pauwenwitteman.vara.nl/
Die heb ik gezien. Daarin stelde Bosma uiteindelijk dat moslims niet meer of minder te vertrouwen zijn dan niet-moslims. Dus de vraag van Halsema waarom ze deze term introduceren lijkt me volkomen terecht.
Ze hebben die term niet geintroduceerd, ze wijzen er op dat dit bestaat dat ogv die reden liegen wordt toegestaan.
Ze hebben die term in het publieke debat geïntroduceerd. En wat wil men daarmee bereiken, als er geen enkel verschil bestaat w.b.t. de betrouwbaarheid tussen een moslim en een niet-moslim?
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Formatie 2010

Bericht door Auto »

Solipsis schreef:
Auto schreef:
Solipsis schreef:
Rijssen schreef:Heb je toch niet goed geluisterd, gisteren zat Bosma bij P&W (leek wel een kruisverhoor) ging oa. ook over Taqiyya.
http://pauwenwitteman.vara.nl/
Die heb ik gezien. Daarin stelde Bosma uiteindelijk dat moslims niet meer of minder te vertrouwen zijn dan niet-moslims. Dus de vraag van Halsema waarom ze deze term introduceren lijkt me volkomen terecht.
Ze hebben die term niet geintroduceerd, ze wijzen er op dat dit bestaat dat ogv die reden liegen wordt toegestaan.
Ze hebben die term in het publieke debat geïntroduceerd. En wat wil men daarmee bereiken, als er geen enkel verschil bestaat w.b.t. de betrouwbaarheid tussen een moslim en een niet-moslim?
Het is wel een interessant fenomeen dat binnen een religie zoals de Islam het wordt toegestaan om te liegen. Dat is verwerpelijk en goed om kennis te hebben van de grote groep mensen waar binnen het speelt en waar de linkse politiek het voor op neemt.
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Formatie 2010

Bericht door Solipsis »

Auto schreef: Het is wel een interessant fenomeen dat binnen een religie zoals de Islam het wordt toegestaan om te liegen.
En waar zou het precies betrekking op hebben? Op de grote groep moslims binnen Nederland niet. Dat is nog geen reden om het te introduceren dus.
Dat is verwerpelijk en goed om kennis te hebben van de grote groep mensen waar binnen het speelt en waar de linkse politiek het voor op neemt.
Verwerpelijk zou ik het niet willen noemen. Als ik met mijn leven bedreigd word zou ik ook wel eens eieren voor m'n geld kunnen kiezen.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Formatie 2010

Bericht door Auto »

Solipsis schreef:
Auto schreef: Het is wel een interessant fenomeen dat binnen een religie zoals de Islam het wordt toegestaan om te liegen.
En waar zou het precies betrekking op hebben? Op de grote groep moslims binnen Nederland niet. Dat is nog geen reden om het te introduceren dus.
Dat is verwerpelijk en goed om kennis te hebben van de grote groep mensen waar binnen het speelt en waar de linkse politiek het voor op neemt.
Verwerpelijk zou ik het niet willen noemen. Als ik met mijn leven bedreigd word zou ik ook wel eens eieren voor m'n geld kunnen kiezen.
Moet ik hier nog op reageren? Jij vind het goed dat hier bevolkingsgroepen hier in ons land vanuit hun geloof gelegitimeerd worden om te liegen als het hun uitkomt. Ons land is nog een rechtsstaat en gelukkig wordt liegen van rechtswege niet getolereerd. Maar ja, blijkbaar vind jij het al heel normaal.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Formatie 2010

Bericht door Auto »

Solipsis schreef:
Auto schreef: Het is wel een interessant fenomeen dat binnen een religie zoals de Islam het wordt toegestaan om te liegen.
En waar zou het precies betrekking op hebben? Op de grote groep moslims binnen Nederland niet. Dat is nog geen reden om het te introduceren dus.
Dat is verwerpelijk en goed om kennis te hebben van de grote groep mensen waar binnen het speelt en waar de linkse politiek het voor op neemt.
Verwerpelijk zou ik het niet willen noemen. Als ik met mijn leven bedreigd word zou ik ook wel eens eieren voor m'n geld kunnen kiezen.
Moet ik hier nog op reageren? Jij vind het goed dat hier bevolkingsgroepen hier in ons land vanuit hun geloof gelegitimeerd worden om te liegen als het hun uitkomt. Ons land is nog een rechtsstaat en gelukkig wordt liegen van rechtswege niet getolereerd. Maar ja, blijkbaar vind jij het al heel normaal.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Formatie 2010

Bericht door Auto »

Solipsis schreef:
Auto schreef: Het is wel een interessant fenomeen dat binnen een religie zoals de Islam het wordt toegestaan om te liegen.
En waar zou het precies betrekking op hebben? Op de grote groep moslims binnen Nederland niet. Dat is nog geen reden om het te introduceren dus.
Dat is verwerpelijk en goed om kennis te hebben van de grote groep mensen waar binnen het speelt en waar de linkse politiek het voor op neemt.
Verwerpelijk zou ik het niet willen noemen. Als ik met mijn leven bedreigd word zou ik ook wel eens eieren voor m'n geld kunnen kiezen.
Moet ik hier nog op reageren? Jij vind het goed dat hier bevolkingsgroepen hier in ons land vanuit hun geloof gelegitimeerd worden om te liegen als het hun uitkomt. Ons land is nog een rechtsstaat en gelukkig wordt liegen van rechtswege niet getolereerd. Maar ja, blijkbaar vind jij het al heel normaal.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Formatie 2010

Bericht door Auto »

Solipsis schreef:
Auto schreef: Het is wel een interessant fenomeen dat binnen een religie zoals de Islam het wordt toegestaan om te liegen.
En waar zou het precies betrekking op hebben? Op de grote groep moslims binnen Nederland niet. Dat is nog geen reden om het te introduceren dus.
Dat is verwerpelijk en goed om kennis te hebben van de grote groep mensen waar binnen het speelt en waar de linkse politiek het voor op neemt.
Verwerpelijk zou ik het niet willen noemen. Als ik met mijn leven bedreigd word zou ik ook wel eens eieren voor m'n geld kunnen kiezen.
Moet ik hier nog op reageren? Jij vind het goed dat hier bevolkingsgroepen hier in ons land vanuit hun geloof gelegitimeerd worden om te liegen als het hun uitkomt. Ons land is nog een rechtsstaat en gelukkig wordt liegen van rechtswege niet getolereerd. Maar ja, blijkbaar vind jij het al heel normaal.
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Formatie 2010

Bericht door Solipsis »

Auto schreef:Moet ik hier nog op reageren?
Graag. Met name op de noodzaak van het benoemen van de taqiyya.
Jij vind het goed dat hier bevolkingsgroepen hier in ons land vanuit hun geloof gelegitimeerd worden om te liegen als het hun uitkomt.
Eh, er wonen hier geen 'bevolkingsgroepen' die taqiyya plegen. Dus waar heb je het over?
Ons land is nog een rechtsstaat en gelukkig wordt liegen van rechtswege niet getolereerd. Maar ja, blijkbaar vind jij het al heel normaal.
Maak je geen zorgen, dat vind ik niet. Tenzij er sprake is van levensbedreigende situaties. Maar ik ga er vanuit dat dat niet als verwerpelijk wordt gezien.
Plaats reactie