Kabinet Rutte/Verhagen

Hoe lang denk je dat het kabinet Rutte-Verhagen zit?

Peiling eindigde op 25 nov 2010, 17:56

Bij de regeringsverklaring valt het kabinet al.
1
2%
Tot de verkiezingen van de Provinciale Staten (maart 2011).
7
16%
Een jaar.
3
7%
Twee jaar.
12
27%
Drie jaar.
1
2%
Het kabinet zit gewoon de rit uit.
20
45%
 
Totaal aantal stemmen: 44

Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door TAF »

-DIA- schreef:
elbert schreef:In het debat was er een fikse aanvaring tussen v.d. Staaij en Pechtold.
Ik heb v.d. Staaij nog nooit zo boos gezien.
Zie hier deze aanvaring: http://nos.nl/video/366969-boze-van-der ... ezwam.html
Maar het is niet zo heel vreemd, als je een beetje achtergronden bekijkt...

Als we nu eens een lijstje zouden maken met "Uitspraken van Pechtold" die
Anti-christelijk, anti-SGP, etc. dan zij het lijstje echt uitgroeien tot een GROTE LIJST...
En ik denk, dat als we de uitspraken van dhr. Pechtold c.s. eens echt op ons zouden
laten inwerken, dat we (dat was toch te hopen) bijna van schrik achterover zouden
vallen... Want echt, deze libertijnse Anti-theïsten hebben we niet veel goeds te
verwachten. Als we deze achtergrond in ons hoofd hebben dan begrijp je ook dat
OOK DAAROM de SGP liever voorbij werd gegaan. De CU is een ander geval, want
daar is men meer bereid om consessies te doen... die kan er dan soms nog net
bij door...
D66 is van oudher de aartsvijand van de christenen in de kamer.
Niks nieuws onder de zon, heeft niks met pechtold te doen, is de aard van die partij.
Dat VVD daar dikke maatjes mee is, en D66 in de peilingen naar 15 groeid, en VVD naar 33, bevalt me dan ook niks.

Overigens vond ik de samenwerking tussen CU en D66 ook opmerkelijk... en kan ik van CU kant alleen zien als een financiele ingreep die noodzakelijk werd geacht. die twee kunnen elkaar normaal evenmin luchten als dat SGP en D66 dat kunnen.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door Luther »

TAF schreef:
-DIA- schreef:
elbert schreef:In het debat was er een fikse aanvaring tussen v.d. Staaij en Pechtold.
Ik heb v.d. Staaij nog nooit zo boos gezien.
Zie hier deze aanvaring: http://nos.nl/video/366969-boze-van-der ... ezwam.html
Maar het is niet zo heel vreemd, als je een beetje achtergronden bekijkt...

Als we nu eens een lijstje zouden maken met "Uitspraken van Pechtold" die
Anti-christelijk, anti-SGP, etc. dan zij het lijstje echt uitgroeien tot een GROTE LIJST...
En ik denk, dat als we de uitspraken van dhr. Pechtold c.s. eens echt op ons zouden
laten inwerken, dat we (dat was toch te hopen) bijna van schrik achterover zouden
vallen... Want echt, deze libertijnse Anti-theïsten hebben we niet veel goeds te
verwachten. Als we deze achtergrond in ons hoofd hebben dan begrijp je ook dat
OOK DAAROM de SGP liever voorbij werd gegaan. De CU is een ander geval, want
daar is men meer bereid om consessies te doen... die kan er dan soms nog net
bij door...
D66 is van oudher de aartsvijand van de christenen in de kamer.
Niks nieuws onder de zon, heeft niks met pechtold te doen, is de aard van die partij.
Dat VVD daar dikke maatjes mee is, en D66 in de peilingen naar 15 groeid, en VVD naar 33, bevalt me dan ook niks.

Overigens vond ik de samenwerking tussen CU en D66 ook opmerkelijk... en kan ik van CU kant alleen zien als een financiele ingreep die noodzakelijk werd geacht. die twee kunnen elkaar normaal evenmin luchten als dat SGP en D66 dat kunnen.
De SGP is samen met D66 een leefvorm-neutraal belastingstelsel in elkaar aan het knutselen, voor de SGP om de éénverdieners te ontlasten.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door TAF »

Luther schreef:
TAF schreef:
-DIA- schreef:
elbert schreef:In het debat was er een fikse aanvaring tussen v.d. Staaij en Pechtold.
Ik heb v.d. Staaij nog nooit zo boos gezien.
Zie hier deze aanvaring: http://nos.nl/video/366969-boze-van-der ... ezwam.html
Maar het is niet zo heel vreemd, als je een beetje achtergronden bekijkt...

Als we nu eens een lijstje zouden maken met "Uitspraken van Pechtold" die
Anti-christelijk, anti-SGP, etc. dan zij het lijstje echt uitgroeien tot een GROTE LIJST...
En ik denk, dat als we de uitspraken van dhr. Pechtold c.s. eens echt op ons zouden
laten inwerken, dat we (dat was toch te hopen) bijna van schrik achterover zouden
vallen... Want echt, deze libertijnse Anti-theïsten hebben we niet veel goeds te
verwachten. Als we deze achtergrond in ons hoofd hebben dan begrijp je ook dat
OOK DAAROM de SGP liever voorbij werd gegaan. De CU is een ander geval, want
daar is men meer bereid om consessies te doen... die kan er dan soms nog net
bij door...
D66 is van oudher de aartsvijand van de christenen in de kamer.
Niks nieuws onder de zon, heeft niks met pechtold te doen, is de aard van die partij.
Dat VVD daar dikke maatjes mee is, en D66 in de peilingen naar 15 groeid, en VVD naar 33, bevalt me dan ook niks.

Overigens vond ik de samenwerking tussen CU en D66 ook opmerkelijk... en kan ik van CU kant alleen zien als een financiele ingreep die noodzakelijk werd geacht. die twee kunnen elkaar normaal evenmin luchten als dat SGP en D66 dat kunnen.
De SGP is samen met D66 een leefvorm-neutraal belastingstelsel in elkaar aan het knutselen, voor de SGP om de éénverdieners te ontlasten.
als dat zo is dan is dat positief, al vraag ik me wel af welke dubbele agenda daarachter zit van D66 kant.
Ik vind trouwens de gedachte dat alleen christenen eenverdieners zijn ook niet kloppen.
veel mensen in mijn GG leven van 1.5 inkomen (hun vrouw werkt ook iets)
waar bij mijn ongelovige ouders juist mijn moeder altijd thuis was (en men een hardgrondige hekel heeft aan kinderopvang en men vind, als je kinderen neemt, moet je ook je verantwoordelijkheid nemen)
Daarbij wel gezegd hebbende dat mijn ouders het niet uitmaakt of het de man of de vrouw is die thuiszit met de kinderen, waar SGP ongetwijfeld anders over denkt;))

verder acht ik het 2-inkomensdenken ook een fout.
Men had als gezin bij een altijd (moedwillig?) schaars gebleven huizenmarkt opeens het dubbele te besteden. vervolgens gaat men tegen elkaar opbieden.
effect : het is tegenwoordig op 1 inkomen bijna nog onmogelijk een huis te kopen (waardoor het dubbelverdienen haast een plicht ipv een keuze word) en hen die wel dubbel werken, zien er niets aan extra welvaard van, want die extra inkomsten stromen direct door naar de banken en makelaars.

maargoed veel belangrijker dan de centjes, zijn punten als abortus, het recht bepaalde lieden met bepaalde leefstijlen en gedachtes van onze scholen en instituten te weren en dergelijke.
en daarin vinden we in D66 geen goede..
Plaats reactie